logo

Kostenbesparing en duurzaamheid: de voordelen van een bureaustoel herstofferen

Kostenbesparing en duurzaamheid: de voordelen van een bureaustoel herstofferen

De maand  staat bij KantoorProfi in het teken van projectstoffering. Elke week staat er een nieuwe blog online met handige informatie en de voordelen van projectstoffering. In deze eerste blog gaan wij dieper in op het herstofferen van bureaustoelen.

Is uw bureaustoel versleten, bevat uw stoel gebruikerssporen of zitten er scheuren in de stof? Kies voor kostenbesparing en duurzaamheid, oftewel: herstofferen! Met herstofferen geeft u uw (bureau)stoel een tweede leven en bespaart u kosten. Daarnaast houdt u rekening met het milieu door uw stoel op te knappen in plaats van een nieuwe aan te schaffen.

Wat is herstofferen?

Herstofferen is het vervangen van de stof van bijvoorbeeld uw bureaustoel. Dit is een ideale oplossing wanneer u geen budget hebt voor nieuwe stoelen of rekening wilt houden met het milieu en bezig bent met maatschappelijk verantwoord ondernemen. In plaats van een nieuwe stoel aan te schaffen kunt u de stof vervangen, maar ook het binnenwerk of zelfs het herstellen van de metalen frames. Hierdoor verlengt u de levensduur van de bureaustoel.

Welke stoelen kunnen wij herstofferen?

Natuurlijk kunnen wij niet alleen bureaustoelen herstofferen. Denk ook aan een bezoekersstoel, wachtkamerstoel, vergaderstoel of kantinestoel. Herstofferen biedt oneindig veel mogelijkheden. Zowel de bekleding als de vulling en het lakwerk van houten of metalen frames kunnen wij vernieuwen. Na het herstofferen ziet uw stoel er als nieuw uit.

Naast stoelen kunnen wij ook tapijt en raamdecoratie herstofferen. Hier leest u in onze volgende blogs meer over.

Een heldere planning

KantoorProfi richt zich op de zakelijke markt in heel Nederland. De wens van de klant staat centraal en wij gaan met ieder project zorgvuldig om. Wij weten als geen ander dat bureaustoelen en overige kantoorstoelen onmisbaar zijn. Daarom werken wij met een heldere planning zodat u weet waar u aan toe bent. Indien gewenst komen wij de stoelen vrijdagmiddag ophalen zodat u de stoelen geen enkel moment hoeft te missen. Maandagochtend voor 09:00 uur zijn alle ‘nieuwe’ stoelen weer aanwezig. Uiteraard is het ook mogelijk om tijdelijk stoelen bij ons te lenen. Vraag gerust naar de mogelijkheden.

De voordelen van herstofferen

Bespaar tot wel 70% kosten t.o.v. nieuwkoop
Een verlenging van de levensduur
Kies zelf de stof en kleur
Milieuvriendelijk en duurzaam
Zo goed als nieuw

Afgelopen twee weken hebben we het gehad over het creëren van een optimale werkplek met behulp van een ergonomische bureaustoel en een zit-sta bureau. Naast een goede tafel en stoel zijn er nog meer ergonomische middelen die u helpen bij het creëren van een optimale werkplek. Bent u al bekend met monitor armen, CPU-, laptop- en documenthouders? In dit artikel lichten we een paar ergonomische hulpmiddelen uit.

Wat is een ergonomische werkplek?

Zoals u in onze vorige artikelen van deze maand heeft kunnen lezen zorgt een ergonomische werkplek voor een verhoging van de productiviteit en een vermindering van lichamelijke klachten. Een ergonomische werkplek is een werkplek dat is aan te passen aan iedere gebruiker. Door de werkplek op de juiste manier in te stellen neemt iedere gebruiker een goede houding aan en zo voorkomt u lichamelijke klachten en een vermindering van de productiviteit. Lees meer over ergonomie. 

Ergonomische hulpmiddelen

Er zijn veel ergonomische hulpmiddelen die ervoor zorgen dat u de juiste houding aanhoudt tijdens het werken. Denk aan een documenthouder, laptophouder, voetensteun, flatscreenarm en CPU houder. Deze middelen zorgen ervoor dat u een prettigere houding aanneemt tijdens werk.

Wilt u het zittend werken graag afwisselen met staand werken? Maak dan gebruik van onze zit-sta oplossing Newstar WS100. Hiermee is het mogelijk om van een traditioneel bureau een zit-sta bureau te maken. U plaatst de unit op uw bureau en met behulp van een gasveer stelt u de unit eenvoudig op de juiste hoogte in. Heeft u behoefte aan een echt zit-sta bureau? Lees dan ons vorige artikel over ergonomische bureaus waarin we het zit-sta bureau Flex 3 hebben uitgelicht.

Werkplek check

Twijfelt u of uw werkplek ergonomisch is? Vraag vrijblijvend een werkplek check aan. Wij komen bij uw langs en controleren in hoeverre uw werkplek op ergonomisch vlak te verbeteren is. Onze medewerkers geven u graag advies. Voor meer informatie over de werkplek check of ergonomische hulpmiddelen kunt u contact met ons opnemen via info@kantoorprofi.nl of 085 401 68 98.

De optimale werkplek creëren met een zit-sta bureau!

In ons vorige artikel heeft u tips gekregen met betrekking tot ergonomische bureaustoelen. Deze week hebben we het over de voordelen van een ergonomisch bureau en geven we tips hoe u met behulp van een bureau de optimale werkplek kunt creëren. Aangezien februari bij KantoorProfi in het teken staat van ergonomie, lichten wij deze week een ander ergonomisch product uit. Aan het einde van deze maand weet u precies wat er nodig is voor de optimale werkplek.

Het aanschaffen van een nieuw bureau

Zoals in ons vorige artikel vermeld heeft de optimale, ergonomische werkplek o.a. te maken met het op de juiste manier kunnen in- en verstellen van uw bureaustoel. Ditzelfde geldt voor het bureau. Door gebruik te maken van een in hoogte verstelbaar bureau bent u er niet alleen zeker van dat het bureau voor iedereen geschikt is, maar kunnen u en uw medewerkers afwisselen tussen staand en zittend werken.

Afwisselen tussen zitten en staan

Beweging stimuleert de bloedcirculatie en verhoogt daarmee de concentratie. Door af te wisselen tussen staand en zittend werken verlaagt u de spierspanning waardoor u meer plezier zult hebben in het werken. Wanneer u lange tijd dezelfde houding aanneemt zullen er vanzelf klachten ontstaan. Een hele dag staand werken is dus ook niet de juiste oplossing.

Nu is het een optie om twee verschillende werkplekken te maken; een zit- en sta-werkplek. Nog makkelijker is het om uw bureau in hoogte te kunnen verstellen. U kunt uw werkzaamheden gewoon laten liggen terwijl u uw bureau in een hogere stand zet. Zo kunt u eenvoudig afwisselen tussen staand en zittend werken.

Zit-sta bureau ‘Flex 3’

Bureau Flex 3 is een mooi voorbeeld van een zit-sta bureau. Het bureau is in hoogte verstelbaar tussen 65 en 125 cm. Daarnaast is het bureaublad in drie afmetingen en vijftien kleuren beschikbaar. Het bureau is in hoogte te verstellen door middel van een inbus, slinger of elektrische bediening. Een erg populair bureau op het gebied van dynamisch werken!

Werkplek check

Twijfelt u of uw werkplek ergonomisch is? Vraag vrijblijvend een werkplek check aan. Wij komen bij uw langs en controleren in hoeverre uw werkplek op ergonomisch vlak te verbeteren is. Onze medewerkers geven u graag advies. Voor meer informatie over de werkplek check of ergonomische bureaus kunt u contact met ons opnemen via info@kantoorprofi.nl of 085 - 130 41 23

Delen: